Poradna: Má smysl věnovat se reklamě na internetu?

Mám malou stavební firmu. Má smysl, abych se věnoval reklamě na internetu?
Zdeněk A., Plzeň



Bez nadsázky lze říci, že kdo není vidět na webu, jako by nebyl. Je ale potřeba si stanovit realistické cíle. Jako první je třeba vytvořit webové stránky. Ať už si najmete agenturu nebo šikovného člověka, chtějte co nejprofesionálněji odvedenou webovou prezentaci. Základem je, aby potenciální klient na první pohled získal informace o tom, co děláte a proč jste pro něj nejlepší volbou. Berte do úvahy, že máte asi pět až deset vteřin na to, abyste zaujali. Proto musí být klíčové sdělení hned na první stránce. 

Pokud uděláte tento krok správně, můžete očekávat, že se návštěvník bude proklikávat dál. Při tvorbě stránek používejte selský rozum. Nenechte si prodat něco, co sami nechápete, či vám připadá nesmyslné. 

Technické zpracování informací je dnes mnohem snadnější, než bylo dříve. Obrazně řečeno, není potřeba již tak moc programovat. I stránky velkých firem dnes jedou na šablonách, například tzv. wordpressu. Jejich výhodou je rychlost, se kterou stránky vzniknou, snadná úprava v pozdějších fázích, široké možnosti pro grafiku a s tím vším spojená finanční úspornost. I my využíváme tuto platformu, takže mluvím z vlastní zkušenosti. Pokud tedy dostanete nabídku na „programování stránek“, ptejte se automaticky na wordpressovou variantu. Nechcete zbytečně vyhazovat peníze. 

Určitě se setkáte s nabídkou na propagaci vašich stránek prostřednictvím online kampaní. Je fakt, že stránky, byť dobře zvládnuté, nemusejí být ještě zárukou úspěchu. Standardně rozlišujeme dva hlavní zdroje, ze kterých k vám mohou přicházet potenciální klienti. Tzv. SEO, tedy optimalizace stránek pro vyhledávače typu Seznam a Google. Platí, že taková optimalizace je časově dosti náročná a v exponovaných oborech již dnes nemusí vést k úspěchu. Pozice obsadila konkurence dávno před vámi. Druhým zdrojem návštěv jsou PPC. Zde se jedná již o placenou reklamu. Platíte za to, že se vaše stránky zobrazují jako první při zadání klíčových slov. 

Ta si samozřejmě musíte definovat sami. V obou případech vřele doporučuji, nechat si vše vysvětlit a být v začátku velmi konzervativní v investicích i očekáváních. I zde platí, že úspěch přichází se zkušenostmi a časem.

Převzato z časopisu Profit. Autor článku: Pavel Jechort, Suri.cz.

Další informace k problematice Digitálního marketingu.

• Oblasti podnikání: Software a ICT služby

Doporučujeme